dimarts, 17 d’abril del 2012

Bona pràctica: prèstec de llibres


Sempre m’han agradat els contes, la seva màgia i el poder de  creació de nous mons imaginaris mitjançant uns senzills relats curts i plens de missatges, m’agraden tots, els clàssics, els moderns, els fantàstics, els inventats, etc. Penso que són una de les eines fonamentals pel creixement emocional i sensitiu dels infants i que juntament amb les cançons són unes delicioses estratègies que fomenten un aprenentatge significatiu. Tots els contes tenen un missatge de bona pràctica i una trama on el mal lluita amb el bé i on sempre aquest darrer surt vencedor.

Al nostre país hi ha una gran tradició narrativa oral, no sempre ha estat com ho coneixem en els nostres temps, els trobadors i els seglars s’encarregaven de contar fets reals a modus de histories per mantenir a la població informada de trets importants, l’oratòria ha estat emprada des dels inicis de la humanitat com a font de traspàs del coneixement molt abans d’emprar mitjans escrits.

A l’actualitat el paper del conte té una connotació diferent i l’emprem per introduir als infants dins un món màgic i imaginari, i he aquí d’importància en la selecció dels contes.


A l’escoleta es Vedranell estan molt sensibilitzats amb els contes i són un dels recursos més emprats a l’hora d’educar als infants. Per aquest motiu han volgut crear una biblioteca d’aula de manera que els infants puguin gaudir d’un préstec de llibres entre ells.

Amb motiu de la proximitat de la festivitat de Sant Jordi, han proposat als pares que acompanyin als seus fills a les paradetes de llibres perquè puguin triar un llibre per portar a la biblioteca d’aula que construiran. Ha de ser un llibre adequat a la seva edat i cada divendres els infants en seleccionaran un per portar a casa seva i amb l’ajuda dels pares llegir-lo. Dilluns hauran de portar-lo a l’aula i contar als companys què és el que més els ha agradat de cada conte.



Els infants s’han mostrat molt il·lusionats amb l’iniciativa i els pares hi ha col·laborat activament. És la millor manera d’aconseguir que els infants mostrin interès per la lectura de la manera més natural i sense forçar situacions. M’ha paregut que aquesta és una bona pràctica que està començant a dur a terme el centre on realitzo el meu Pràcticum i volia deixar reflectida aquesta bona iniciativa al meu bloc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada