dimecres, 2 de maig del 2012

Revisió del contracte de pràctiques


Aquests dies i amb motiu d’una nova tasca he tornat a rellegir el meu contracte d’aprenentatge que vaig signar a l’inici de les meves pràctiques. Ja han passat més de tres mesos des de que el vaig redactar i han passat volant.

Estic totalment d’acord amb les necessitats a millorar i amb els objectius que em proposava assolir.

M’havia proposat millorar en quant a la inseguretat, tant la que em produïa la nova aventura com la “escènica” envers els infants i les demés mestres. Aquesta inseguretat penso que beneficiosa ja que fa que no em confií i sempre estigui alerta, no es tracta d’una gran inseguretat més bé és un estat d’alerta i de precaució davant les situacions desconegudes. A l’actualitat aquesta inseguretat ha desaparegut i he pogut desenvolupar la meva tasca de manera satisfactòria.

Pel que fa a la resolució de conflictes ha estat més senzill del que m’havia semblat en un primer moment. Tinc la sort de que la meva tutora d’aula a més de mestre és psicòloga i treballar al seu costat és com fer-ho amb un llibre obert, a més a més sempre m’ha raonat les seves accions i ha fet que el meu aprenentatge hagi estat més profund i que el meu estat d’alerta sempre estigui actiu.

També m’ha sorgit una altra necessitat que he de millorar i és el ritme, hi ha dies que els infants estan més nerviosos i el ritme a l’aula és trepidant això fa que la nostra feina també giri més ràpid i tinguem que adaptar nous ritmes, calmant als infants quan estan més nerviosos o estimulant-los quan estan massa tranquils. Ara estic treballant molt en aquest aspecte, ja sé que és qüestió de sentit comú però hi ha moltes estratègies que s’han de tenir en compte i estic en ple procés d’aprenentatge. La veritat és que m’està resultat molt estimulant i tot i que acabi la jornada bastant esgotada els resultats em produeixen molta satisfacció.

Pel que fa als objectius que em vaig proposar en aquest període he de dir que molts d’ells estan assolits, tals com la programació i realització d’activitats, integració dels infants, treball en equip, adquisició de noves competències etc. i d’altres que es tracten de processos de llarga continuïtat en el temps, com l’anàlisi i gestió de les  competències adquirides, assimilar les critiques a la meva tasca i reconèixer les possibles errades per poder reformular les accions.  En definitiva, extreure sempre un aprenentatge positiu de totes les situacions. I el que és més important de tot ser jo mateixa i no perdre mai l’il·lusió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada