dimecres, 22 de febrer del 2012

Les meves pors

Davant el començament d’aquest nou període dels meus estudis de Grau d’educació infantil, em sorgeixen molts dubtes, pors, incerteses que vull reflectir en aquesta recopilació. De segur que són moltes més però penso que aquestes són les més significatives i les que millor reflecteixen el meu estat emocional en aquests moments.
Són les següents:
1. Quins sentiments t’inspira el començament del Pràcticum?
2. Quines expectatives tens envers el Pràcticum?
3. Creus que estàs preparada per aquesta experiència?
4. Com penses que afectarà aquest període en el teu futur docent?
5. Creus que en trauràs un aprenentatge significatiu?
6. Penses que trobaràs dificultats? Tens recursos per superar-les?
7. Quina serà la teva estratègia per afrontar el Pràcticum?
8. Com esperes que sigui la teva tutora?
9. I el grup d’infants?
10. Quins són els teus objectius immediats?


De totes aquestes les preguntes que em semblen més complexes són:
1. Quins sentiments t’inspira el començament del Pràcticum?
Molts, una barreja de sentiments contradictoris. Espero amb molta il·lusió el començament del Pràcticum, però també amb molta incertesa i angoixa. Potser motivada per no saber fins a la setmana d’abans de començar aquest quina escoleta m’havia tocat i per tant no conèixer els professionals que allí fan feina i les instal·lacions. Un cop satisfetes aquestes, els sentiments varen ser d’inseguretat envers la nova aventura, de no fer-ho bé, no saber què s’esperava de jo, si realment m’agradarà treballar amb els infants, si sabré resoldre les situacions a les que m’enfrontaré, de manera satisfactòria i moltes més...

4. Com penses que afectarà aquest període en el teu futur docent?
Sincerament penso que tinc per davant una gran oportunitat d’aprenentatge i que aquesta serà una part fonamental de la construcció del meu futur com a docent. Sóc conscient de que de tot, absolutament de tot hi ha que treure un aprenentatge sigui positiu o negatiu i de que a partir d’aquí és construeix la base del coneixement.

7. Quina serà la teva estratègia per afrontar el Pràcticum?
La meva estratègia serà la de tenir molt oberts els ulls i observar fins al mínim detall. Penso estar atenta a tot el que succeeixi al meu voltant, per així poder extreure el màxim rendiment a aquest període. Sé que aprendré molt més del que pugui ser conscient en aquests moments i que la meva inexperiència és un punt favorable per a poder observar des d’un punt neutral, ja que estaré oberta a tot el que passi al meu voltant.
A més d’observar, penso ser jo mateixa en tot moment. Expressant els meus sentiments, les alegries, les pors, els dubtes, etc..., amb sinceritat, d’aquesta manera penso que puc aconseguir aprenentatge sincer i profund.
Escoltar i demanar consell a la meva tutora de centre i a les demés professionals que allí fan feina, ja que compten amb molta experiència i de segur em facilitaran estratègies que podré emprar en un futur, espero que no molt llunyà.


Què puc fer per resoldre la resta de preguntes?
Treballar, treballar i treballar. Sóc conscient que aquesta bateria de preguntes que he formulat és incompleta i potser immadura i superficial. Són les típiques pors del principiant, del inexpert, des del més pur desconeixement a una real tasca educativa. Moltes d’elles s’aniran aclarint a mesura que passin les setmanes i d’altres aniran madurant al llarg d’aquest mateix temps i també al llarg de la vida. Avui penso que no hi ha cap professional de l’educació que estigui completament segur de que allò que fa és el més correcte i de que és de l’única manera en que és pot fer. Tots sabem que evolucionem a mesura que tenim vivències i que tenim una gran capacitat d’adaptació i de resolució de conflictes.
Al llarg de la meva vida professional he superat molts reptes i sense cap mena de dubte aquest és dels més complexos, ja que estem parlant del desenvolupament d’infants. Crec en la meva capacitat d’adaptació i superació i estic segura de que posaré el millor de mi en cada moment de la meva vida com a docent.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada